Sabtu, November 14, 2009

contest “Cutest Baby in NATURE“.



Nanae tak pernah lagi join contest yg dianjurkan oleh MBP.Ni la pertama kali join tu pun terbaca entry kat blog catlina http://catlinaflybaby.blogspot.com/.Bila fikir,apa salah memcubakan.Memandangkan kami memang tinggal dikawasan alam semula jadi iaitu di bukit fraser.

Contest ni dianjurkan oleh:
MomBloggersPlanet contest page : http://www.mombloggersplanet.com/1899/cutest-baby-photo-contest-november-09/
PhotoBookMalaysia : http://www.photobook.com.my
AliceWonders : http://www.alicewonders.com

Contest is proudly sponsored by:






NUR AINA UMAIRAH BINTI MOHD DARWIS
D.0.B: 29 MAC 2008





Gambar ni diambil disekitar kawasan bukit fraser.Diantara tempat yg diambil gambar di jeriau waterfall,mayer trail dan sekitar kawasan tempat nanae tinggal.

"Alam semula jadi adalah satu anugerah yang tak ternilai buat makhluk dimuka bumi.Kita harus la mendidik anak-anak kita supaya menjaga dan melindungi alam semula jadi.Itu la penyebabnya nanae dan suami sekurang-kurangnya sekali dalam seminggu,mesti bawa anak-anak berjalan-jalan disekitar bukit fraser.Cuba terapkan bertapa pentingnya alam semula jadi kepada kita semua.
Kami ajar pada anak tentang burung-burung,unggas-unggas,flora dan fauna yg terdapat di bukit fraser.Anak-anak pun seronok dengan aktiviti yang dilakukan.Terutama si aina umairah suka berlari-lari berkejaran nak menangkap rama-rama yg berterbangan.
Seronok bila bangun pagi,anak-anak masih lagi dapat menghirup udara yang segar dan nyaman,kadang-kadang berkabus.Burung-burung berkicauan pada sebelah pagi dan petang.Bunga-bunga kembang mekar disekeliling rumah dan unggas-unggas berterbangan liar kesana-kesini.Kesihatan anak-anak pun bertambah baik,berbanding semasa tinggal dibandar besar KL.

Diantara pemandangan di bukit fraser:





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...